torsdag den 10. april 2008

torsdag i haven





















har fået plantet:
18 coteonaster som bunddække i skulpturbedet
6 c. som skal espalieres op ad muren
2 opstammede

desuden købte jeg i dag 2 rhododendron,
årsag: jeg havde fået købt alt for meget surbundsjord til pieris
jeg har 2 huller i buskene ved vejen, som skal fyldes ud
de var billige,- jeg er ikke synderlig begejstret for rhododendron
man kan jo overtales...

desuden fik jeg arrangeret husløg på fuglefoderhuset
fik rydet op i drivhuset
og en masse andre ting
bl. a. kikket til en træpæon, hvor der kommer rodskud...
det må der ikke, har bare glemt hvad jeg skal gøre ved det...har revetdem af
og plantet dem i en potte, da der var nye rødder på
gad vide hvad det bliver til !
jeg har bestilt en ny pæon: Bartzella, hos pæoneksperten...verdens dyreste staude...!!hmm...

plantede en træ pæon stikling, som jeg fik fra en sød haveven
det er måske en Lutea, spændende, for den kan bliver MEGET høj

i går fik jeg 2 nye roser fra rosenposten
2 mosroser, den blå viridiflora og en mørk rød Japon ??
glæder mig til at se dem i blomst.
jeg har gravet alle mine gamle roser op

har fået plantet de 4 planter i poser jeg fik til f-dag...de så godtnok ikke ud til at være i live..!!
lignede nogle overgemte fra sidste år: pæon, georgine,

det var vist nok for i dag..

Ingen kommentarer: